Hippiepippie Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther Commandeur - WaarBenJij.nu Hippiepippie Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther Commandeur - WaarBenJij.nu

Hippiepippie Pai

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Pai, een hippie stadje in het bergachtige noorden van Thailand. Alles gaat relaxt en langzaam. Ik verbleef in Pai Circus School wat een ideale plek was om te beginnen om alleen te reizen. Veel mensen die er altijd rondhangen, zwembad, fantastisch uitzicht met zonsondergang, een trampoline en elke dag circusles. Ik heb niet geleerd om met vuur te spelen of te hoolahoepen want echt geduldig ben ik daar niet mee. Elke dag heerlijk mijn gehuurde scooter voor de deur en rondrijden naar de hotspring, canyon, watervallen en met zonsondergang naar een grote budha op de berg. Bij de canyon natuurlijk links gaan als de andere allemaal rechts gaan. Uiteindelijk een rondje gemaakt wat op het einde wel erg spannend werd. Vooral met mijn hoogtevrees. Natuurlijk stond ik alleen op een richel waar je niets vast kan pakken behalve de muur van zand wat afbrokkelt. De rest was al verder en dat was de eerste keer dat ik mij tijdens de reis erg eenzaam voelde:p 'S avonds kampvuurtje en feestje vieren, slapen met 6 dekens en al je kleren aan in een hutje waarin de sterren gewoon kan zijn en veel mensen verkeerd stappen waardoor ze door de vloer zakken. Bamboe hutjes zijn niet heel stevig of dicht. Omdat ik het naar mijn zin had bleef ik voor Kerstmis. Kerstdag bestond uit 's avonds een kerstdiner, veel eten en een bbq met kip en varken, een vuurshow, een geniale beatboxer, live music en marshmallows bij het kampvuur. Omdat ze de politie om hadden gekocht dansen tot 2 met veel Thaise rum-cola. De dag erna niet veel kunnen doen dan uitchecken en bij het zwembad liggen tot het tijd was om met de bus te vertrekken naar Huay xin. De plaats waar de grensovergang is naar Laos. Ik heb het heerlijk naar mijn zin gehad in Pai, echt een vakantiegevoel! Soms beetje veel Nederlanders zodat je het gevoel had dat je in het hoogseizoen in een Spaanse plaats was maar enorm genoten. Trouwens ook een vuurvlieg gezien en mensen vonden het erg grappig dat ik zo enthousiast was! Zelfde met dat ik vertelde dat wij geen kakkerlakken hebben in Nederland want dat was echt de grootste onzin.

In Huay Xin na de busreis kort nachtje slapen en na het ontbijt met uitzicht op de rivier met 9 mensen en bagage in de achterbak van een pick up naar de grens van Thailand-Laos. Heerlijk hangend over de rand vasthouden aan de bagage proberen de wind te overwinnen. De grens over ging best gemakkelijk en naar de boot. Slowboat naar Luang Prabang vertrok de eerste dag 12 uur. Na 5 uur aangekomen in een klein dorpje die gericht is op de toeristen die hier overnachten tijdens de slowboat reis. Lekker eten en gratis Laos whisky drinken samen met stelletje uit Brazilië en Ierland en een meisje uit Zwitserland. Volgende dag om 9 uur de boot op alleen was de boot al overvol, uiteindelijk kwam er een andere boot waar ik gewoon 2 stoelen had aan een tafel! Zeer relaxt want deze dag moesten we lang varen. Prachtig uitzicht, beetje lezen, slapen, eten, praten en samen een mandala tekenen. Om een uur of 5 in Luang Prabang met een tuktuk naar het centrum.





  • 29 December 2014 - 15:27

    Lilian Helder:

    Jeetje Esther, je maakt het wel erg spannend op zo'n richel. Maar meid, wat ben jij aan het genieten. :-) Veel plezier hoor.

  • 29 December 2014 - 15:46

    Tosca:

    Leuk dat je weer een stukje van je reis beschrijft.
    Je hebt toch iets van je moeder dat je niet de juiste weg neemt. :) Geniet er maar weer van en hoor graag weer van je.

  • 29 December 2014 - 16:19

    Natalie:

    Je bent echt net je moeder!!! Die rijdt ook altijd verkeerd whahahaha.
    Wat een heerlijk avontuur ben je aangegaan en wat leuk dat wij het zo kunnen meebeleven!
    Kijk uit naar je volgende verslag...

  • 30 December 2014 - 18:43

    Vera:

    Hoi Esther
    Wat een prachtig verhaal weer van je
    Ik zie het voor me jij gewoon d e andere kant oprijden
    En dan op die richel brr
    Ik zie uit naar je volgende verhaal
    Geniet ervan. Maar kijk wel uit wat je doe

  • 01 Januari 2015 - 10:42

    John:

    Hallo Esther,

    Weer een geweldige ervaring. Gelukkig nieuwjaar en geniet er maar lekker van en denk goed om jezelf,
    Groet
    John en Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 5548

Voorgaande reizen:

07 December 2014 - 24 Maart 2015

Backpackavontuur in azie

29 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Minor in Istanbul

Landen bezocht: