Long lazy cambodiaaa - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Esther Commandeur - WaarBenJij.nu Long lazy cambodiaaa - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Esther Commandeur - WaarBenJij.nu

Long lazy cambodiaaa

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Februari 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Aangekomen in Phnom Phen kwamen de irritante tuktukdrivers al om 20 keer te vragen of ik geen tuktuk nodig had. Snel eerst wat eten en 5 bedelaars en wat kleine kinderen die armbandjes verkopen afpoeieren. De dagen erna bleef dit maar doorgaan. Gelukkig werd al gezegd dat dit niet in andere plekken is in Cambodja. Natuurlijk zielig, maar de kinderen zullen nooit naar school gaan als ze geld opbrengen. Op de boot merkte je al dat iedereen langs het water ging zwaaien en schreeuwen naar ons en dus dat ze veel liever toeristen zien dan in Vietnam. Dit is in ieder geval op het platteland. Weer een depressieve dag doordat ik met een meisje uit Ierland (waar ik ongeveer de gehele hostel mee deelde) naar de killing fields en genocide museum ben gegaan. Een veld waar de botten en tanden met regen nog steeds omhoog komen, waar extreem veel mensen zijn vermoord. Het is bijna niet te bevatten wat hier heeft plaatsgenomen en niet eens zo lang terug. Het vermoorden van je eigen volk zonder kogels want dat kostte te veel. Baby's tegen een boom doodslaan, bladeren gebruiken om kelen door te snijden om de stilte te bewaren en gif op de massagraven gooien omdat sommige nog levend zijn.

Wat vrienden weer ontmoet waar ik in Laos mee optrok en na paar dagen helemaal klaar met de stad dus op naar Kampot. Emily (Iers meisje) ging met mij mee. Hier met de fiets dit oude Franse dorpje (spookig) bekeken en in de avond met de boot vuurvliegjes bekijken. Heerlijk slap ouwehoeren over dat het meer een boom is waar ze kerstlichtjes in hebben gestopt. En een langzame knipperlicht wat opa vuurvlieg was en na 5 minuten geen activiteit, waren we overtuigt dat hij was overleden. Maar nee; opa is een taaie en begon weer langzaam te knipperen! Volgende dag een scooter huren en Emily achterop. Ging gelukkig allemaal prima en 45 kilometer een berg op wat een nationaal park is. In 1925 is hier een resort gebouwd en is rond 1970 verlaten door het geweld in het land. Ook een kerkje enz is daar te vinden. Supercool alleen jammer dat ze een stad willen bouwen en het park aan het vernietigen zijn. Nieuwe gebouwen en extreme resorts staan er al tussen:/ Terug in de hostel staat opeens mijn shirt op mijn huid getekend! Woops... Verbrand! En dat terwijl ik de dag erna vertrok naar een idyllisch eilandje met een van de mooiste stranden van de wereld. Na de eerste dag op het eiland Koh Rong extreme buikpijn... Na drie dagen toch maar naar de apotheek, die aangaf dat ik voedselvergiftiging had en mijn lichaam het zelf niet aan kon, dus: antibiotica. Toen mijn buik eindelijk wat normaler werd, had ik extreem veel jeuk en bulten overal. Elke nacht werd het meer en ik dacht aan mosquitos en zandvliegjes want je hoort wel vreselijke verhalen over bedbugs maar dat overkomt mij niet. Nooit geweten dat dat beestje in mijn bed die ik al eerder gezien had een bedbug was. Toen het zo extreem was toch maar gegoogled en ja ik had bedbugs. Natuurlijk zo extreem dat ik hiervoor ook medicijnen kreeg want het liefst wou ik mijn armen er af hakken. Toen was ik klaar met het eiland en besloot te vertrekken. De laatste dag gelukkig nog de mooiste strand 'long beach' gezien. De laatste nacht elk half uur de wekker en met zaklamp de beestjes zoeken en doden. Alle kleding uit mijn tas gewassen in hoop dat dat voldoende was en op naar Sihanoukville met 2 meiden en 1 jongen uit Zwitserland al ontmoet in Vietnam en ook weer op het eiland. 2 dagen party en strand met vele "oude" westerse mannetjes in de club aan de zijkant en de jonge locale meisjes aan het dansen. Het voelt als een veiling in combinatie met een risicofactor wie is de ladyboy? Heel Cambodia is vol met sextoeristen en persoonlijk vind ik het walgelijk. Buurten met kinderprostitutie en 75 jarige opaatjes die hier verblijven en tegen ons opschept over zijn sexleven. Maar okeee.... Verder naar Battambang in een heerlijke slaapbus waar twee mensen in soort van 1 persoonsbed worden gestopt. Natuurlijk hopen op een klein schoon meisje of een knappe vent. Helaas was mijn geluk wat minder en had ik een grote stinkende vent naast mij. 2 dagen met een persoonlijke tuktukdriver rond Battambang gereden. Smerigste wijn geproefd, een krokodillenfarm, tempels, en veel vleermuizen gezien. Uit een grot bij schemerlicht komen er zoveel uit vliegen dat het ruim een half uur duurt! Ook natuurlijk gebakken vleermuis gegeten (serieus lekker). Door naar Siem Reap en 3 dagdelen naar Ankor Wat geweest. In deze tempelcomplex kan je gemakkelijk weken zoet zijn, zo groot en zo veel te zien. Voorderest party en hangen bij het zwembad en wachten tot mij vlucht vertrekt naar Kuala Lumpur. Nog maar een maandje dus moet er wat meer tempo ingooien... Lekker chill Cambodia gedaan wat ik persoonlijk het beste land tot nu vind!

  • 26 Februari 2015 - 13:05

    Carolien:

    Whaaa, flasbacks op deze herkenbare avonturen in Cambodia!!! En zeker mee eens dat het een meer dan geweldig land is!

  • 26 Februari 2015 - 19:13

    Tosca Boon:

    Alweer een hele belevenis en leuk om te lezen. Hopen dat je reis verder zonder vervelende dingen zoals voedselvergiftiging en bedbugs verloopt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 5582

Voorgaande reizen:

07 December 2014 - 24 Maart 2015

Backpackavontuur in azie

29 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Minor in Istanbul

Landen bezocht: