Huphup maleisie - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Esther Commandeur - WaarBenJij.nu Huphup maleisie - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Esther Commandeur - WaarBenJij.nu

Huphup maleisie

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

04 Maart 2015 | Maleisië, Cameron Highlands

Een tuktuk, vliegtuig, trein, taxi, bus en uiteindelijk een lift van een local bracht mij in een dag van Cambodja naar een het Eiland Penang in Maleisië. Helaas een brug naar het eiland want het enige wat ik miste die dag was een boot! De lokale jongen: Mohammed, bracht mij naar een hostel en daarna nog wat gegeten aan de waterkant. Weer speelde mijn buik op dus met moeite mijn McDonald's burger. Terug in de hostel blijk ik in een dorm te slapen met 3 oudere kerels. de airco kamers zijn duurder dus alleen ventilators dorm gekozen. Wie verwacht nou dat het in de kamer 3 keer zo warm is als buiten!? Lekker de hele dag door de zon opgewarmd. In de ochtend snel vertrokken en een betere hostel uitgezocht en lekker met airco! De volgende dag rond gelopen in de stad (geweldige streetart) voor 2 uur want langer wil je niet in de hitte vertoeven. Ook ben je in 5 minuten opeens van Chinatown in Little India dus je ziet veel in korte tijd. Andere plannen zijn niet echt doorgegaan door mijn rare buik, maar gezellige mensen ontmoet, een date met mijn lokale vriend naar de markt en met zijn gitaar liedjes voor mij zingen aan het strand. Zo schattig of meer akward een horloge als kado gekregen. Ook Chinees nieuwjaar is nog bezig dus deze festiviteiten bekeken en gezien hoe de Chinezen hun huizen boze geest vrij maken. Naast een dronken dove stomme kerel in mijn kamer die zijn hele been open had gehaald doordat hij dronken op de scooter reed, was het hostel gelukkig perfect. Esthertje eindelijk gebruik gemaakt van haar EHBO set en waarschijnlijk te langzaam want hij trok gewoon mijn hele flesje desinfecterend spul uit mijn handen en gooide hem leeg over zijn been. 2 minuten later natuurlijk de hele vloer onder gekotst dus maar een ander bed opgezocht. De volgende stop was cameron highlands. Wat de naam al aangeeft is dat het hoger gelegen is en daardoor een ideale temperatuur had. Alleen wat koud in de nacht maar te overzien. Met wat eten zoeken was de eerste restaurants een Nederlandse met frikadellen!!! Dit bleken meer kipworsten te zijn maar oke;) ook mazzel met het boeken van een tour, want minimaal 4 personen is de standaard en gelukkig waren er genoeg mensen voor de zonsopgang toer. Hoog op een berg de mooiste zonsopgang gezien boven de wolken, daarna een trek door een oud stuk oerwoud; mossy forest. Veel mos dus en een aantal interessante bloemen gezien. Daarna naar de theeplantages, theefabriek en vlinderpark. Terug van deze toer toch maar besloten om naar de dokter te gaan omdat ik nog steeds ziek was. De testresultaten om parasieten aan te tonen zou zo lang duren dat ik al in Bali zou zijn en omdat ik bijna alle symptonen had en ingeënt was tegen tyfus kreeg ik de medicijnen hiervoor zonder test. De volgende dag bus en 3 uur bootreis door de jungle naar Taman Negara. De medicatie maakte mij nog zwakker en erg duizelig. Hierdoor kon ik ook moeilijk de hitte verdragen. Na een lange zoektocht met die zware tas naar een goedkope hostel was ik nog nooit zo blij geweest ergens te zijn. In de ochtendgloren de rivier oversteken om met 2 andere (ontmoet in de bus) de jungle in te gaan. Tot mijn verrassing zijn de beginnende paden allemaal houten trappen en paden. Erg makkelijk lopen gelukkig want uiteindelijk de 7 km wel gehaald. De befaamde Canopy walk gedaan, een lange hangbrug door de jungle. Wat aapjes gezien, mooie vogels, wild zwijn en zo'n grote hagedis geval. In de avond met een nachtsafari de palmolie plantages in en daar ook slapende vogels, wilde zwijnen en 2 Lepard cats gespot. De volgende dag uitgeput maar je wordt gek van niets doen en het niet kunnen ontsnappen aan de hitte. Om 3 uur een korte boot trip gedaan naar Orang Asli, een stam wat rondtrekt door Maleisië. Erg interessante informatie zoals dat ze de doden begraven op de top van een boom en demonstratie hoe ze vuur maken en blaaspijpen. Zelf ook geschoten met een blaaspijp, was verbazend makkelijk was. In de avond maar een potje monopoly op mijn iPad en de volgende ochtend begon mijn reis naar Bali. De lokale bus om geld te besparen bezorgde mij een overstap tijd van 4 uur door een gemiste bus en een bus die ik of niet gezien heb of niet is op komen dagen. Dit resulteerde dat ik pas 5 uur aankwam in Kuala Lumpur, het spitsuur was en dus een taxirit van 2 uur moest nemen met veel stress om zo precies 5 minuten voordat de check-in dicht ging aan te komen. Ergens had ik die week nog gezegd dat ik nooit een vlucht zou missen, want ja zo'n persoon ben ik niet:/ Uitgeput in Bali aangekomen in de nacht. Hup taxi in en naar mijn al geboekte hostel.

  • 09 Maart 2015 - 13:48

    Lilian Helder:

    Poehpoeh Esther,

    Ik word er al moe van als ik het zo lees.... En wat een indrukken neem je mee. En een leeg EHBOsetje hihi. Gatver wat een vieze kerel. Maar ondanks dat en die enorme hitte houd je in ieder geval je hoofd koel ;-). Mocht je nu echt wat verkoeling willen, tja dan moet je naar huis komen hihihi. Maar eerst Bali. Ik ben heel benieuwd wat je daar te wachten staat :-)

    Heel veel plezier daar Esther

  • 09 Maart 2015 - 21:32

    Ome John:

    Lekker verhaal Esther met al die Gore dingen en die hitte ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt.
    Hartelijke groet ome john

  • 12 Maart 2015 - 12:23

    Gerda Boon:

    Poeh he Esther, je maakt wat mee. Je ziet wel een hoop. Deze reis zul je nooit vergeten. En uuuuhhhhh beestjes daar laten hoor!!!! Nog veel plezier.

    Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1007
Totaal aantal bezoekers 5552

Voorgaande reizen:

07 December 2014 - 24 Maart 2015

Backpackavontuur in azie

29 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Minor in Istanbul

Landen bezocht: