Bangkok - The beginning - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Commandeur - WaarBenJij.nu Bangkok - The beginning - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Commandeur - WaarBenJij.nu

Bangkok - The beginning

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 December 2014 | Thailand, Bangkok

Na een eeuwenlange reis, soms wat onzeker en alleen, maar eigenlijk heel gemakkelijk, ben ik in Bangkok
aangekomen. Marith waarmee ik in Nederland al toevallig mee in contact was gekomen en die 3 dagen eerder arriveerde kwam naar mijn hostel toe. Ik hoefde dus niet zelf te beginnen met ronddwalen. Ze was samen met 2 anderen en zo rol je dus in het leren kennen van mensen. Grand palace bekeken, eerste Thaise maaltijd gehad en na een uurtje slapen weer verder voor een borreltje en voetmassage met een groepje mensen. Dit borreltje is voor een geen bier drinkend persoon als mij meestal een smirnoff ice of een breezer. Het voelde weer alsof ik 14 was. Dag 2: Lopend naar de lying budha en daarna met een boot naar China town, terug met de tuktuk voor eten en een thaimassage. Mijn lichaam was de hele dag al aan het protesteren dus lekker 3 uur geslapen in de middag. Het zou fijn zijn als de volgende hostel airco zou hebben, maar het bleek ook dat de 'fan' bij nr 4 op zijn langzaamst draaide en bij nr 1 het snelst. Natuurlijk kreeg ik dit te horen na het uitchecken. Terwijl ik sliep was een strook minimiertjes trouwens bezig met de kruimels van mijn Snelle Jelle uit de prullenbak te vissen en deze naar buiten te vervoeren. Geen obstakel was te groot voor deze beestjes en heb ze lekker laten gaan want ze waren zo zoet bezig (Laten ze mij tenminste met rust;)) nu het toch over dieren gaat; nog niet aangedurfd om insecten te eten of gefrituurde schorpioenen en veel kakkerlakken en ratten gezien op straat. Een keer erg geschrokken van zo'n grote rat die uit het vuilnis kwam... bleek ook gewoon een hond te zijn.
Derde dag: het groepje was vertrokken, of verder of naar huis. Deze dag een treinticket geregel naar Chaing Mai voor morgen, alvast vooronderzoek gedaan en een korte broek gekocht en lekker uitgerust. In de avond met een duits meisje gaan praten en uiteindelijk heel gezellig samen gezeten. Eigenlijk had ik naar de beroemde Skybar moeten gaan (te ver om alleen te gaan) of de befaamde pingpong show (te creepy om alleen te gaan). Er is nog een onzekerheid als ik alleen ben, waardoor ik dingen niet doe of bijvoorbeeld te veel betaal voor dingen. Dit zal vanzelf geleidelijk wel veranderen:)) Volgende dag (4) ook samen ontbijten en hebben we bij het zwembad gelegen van een ander hostel tot ik moest vertrekken naar het trein station. De nachttrein vertrok om 18.00 en 08.00 was ik in Chiang Mai. De treinreis begon langzaam tussen allerlei hutjes van mensen door uiteindelijk kreeg hij snelheid, maar het bleef vaak erg hobbelig. Na 2 uur komt een mannetje de bedden tevoorschijn toveren en ben dus vroeg gaan slapen want zitten kan niet meer. Jammergenoeg lag ik boven dus zonder raam, want als je na 3 uur 's nachts veel wakker lig, wil je weten wat er gebeurd en waar je langs rij. Soms de reling vastpakken want dacht vaak aan dat hij 2 jaar geleden nog 23 x was ontspoord in dat jaar. Ook had ik alleen maar 2 verticale autoriemen om te voorkomen dat ik van mijn bedje zou rollen. Lekker een boek gelezen en voordat ik het wist waren we aangekomen in Chiang Mai. Hier ben ik van plan veel te gaan meemaken dus schrijf ik daar mijn volgend verslagje wel over.

Leuke quotes of dingen die ik niet moet vergeten:
You do your Thing let the bugs to their Thing.
Alle gefrituurde Schorpioenen op een stokje.
Don't get temple tired (don't go to all the temples)
Ik ben hier om te genieten, niet om alles te moeten zien.


  • 12 December 2014 - 11:56

    Anouk :

    "Een keer erg geschrokken van zo'n grote rat die uit het vuilnis kwam... bleek ook gewoon een hond te zijn". hahahah ik hoor je dit al helemaal zeggen! Geweldig!
    Schatje, komt wel goed met jou. Nu vast nog even wennen en binnenkort ga je vrolijk overal in je uppie heen en spreek je elke flapdrol aan (dat laatste doe je nu denk ik ook al ;) ) Super knap en stoer van je dat je dit avontuur alleen aan gaat. Trots op je scheet. Dikke kus!

  • 12 December 2014 - 12:24

    Tosca :

    Hoi Esther,
    Leuk om te lezen. Wat zal je super zelfstandig zijn als je weer terugkeert naar Nederland. Ben trots op je hoor! XXXX

  • 12 December 2014 - 12:47

    Natalie:

    Hoi Esther,

    Heb de link van je moeder ontvangen dus kan nu je verhalen volgen. Wat een avontuur leuk hoor beter dan je dagen slijten bij ons op kantoor ;).
    Ik vind het super stoer dat je zo alleen op reis gaat. Heel veel plezier en wees voorzichtig! Kijk nu al uit naar je volgende verhaal.

    Groetjes Natalie Limmen

  • 12 December 2014 - 15:05

    Imke:

    Superleuk om te lezen Essie! Have fun. Ohja en nog een quote die je vaak gaat horen: "Same same, but different." Let maar op ;)

  • 12 December 2014 - 17:55

    Daphne:

    Toppie moppie! Trots op je! X

  • 12 December 2014 - 19:50

    Diana :

    Hje hebt al heel wat meegemaakt, en vind het een goede stelling. Dat je er bent om te genieten en niet om alles te zien.
    Lekker genieten nog!

  • 12 December 2014 - 19:50

    Diana :

    Hje hebt al heel wat meegemaakt, en vind het een goede stelling. Dat je er bent om te genieten en niet om alles te zien.
    Lekker genieten nog!

  • 12 December 2014 - 20:07

    Vera :

    Hallo Esther
    WAt leuk om het reisverslag te lezen
    Je hebt al wat meegemaakt.
    Maar ja het is het begin. Moet allemaal even wennen
    Geniet ervan. Maar kijk uit

  • 13 December 2014 - 11:57

    Marcel :

    Top Es leuk om wat van je te lezen. Veel succes en plezier. Xx

  • 13 December 2014 - 15:52

    John:

    Hallo Esther,

    Het gaat uitstekend met je. Mooi verhaal. Kan je reis volgen op Google .
    Ben benieuwd naar je volgende verslag

    Veel groetjes
    Ome John en tante Gerda

  • 16 December 2014 - 18:05

    Sabine Rood:

    Yooo est!
    Wat leuk zeg allemaal! Alleen zijn gaat wennen maar wel ff lastig in het begin!! Doorbijten!
    Lekker hoor die ratten haha bleeh.
    Sabine Toi Toi Toi.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 08 Jan. 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 5595

Voorgaande reizen:

07 December 2014 - 24 Maart 2015

Backpackavontuur in azie

29 Januari 2013 - 30 Juni 2013

Minor in Istanbul

Landen bezocht: