Chiang Mai - scooteren, olifanten en koken - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther Commandeur - WaarBenJij.nu Chiang Mai - scooteren, olifanten en koken - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Esther Commandeur - WaarBenJij.nu

Chiang Mai - scooteren, olifanten en koken

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Esther

17 December 2014 | Thailand, Chiang Mai

Aangekomen in Chiang Mai een hostel doorgegeven aan de taxichauffeur maar heel ergens anders afgezet. Gelukkig was het 's ochtends en niet zo warm dus lopen met de backpack was niet zo erg. Na het vinden van de hostel rond gelopen en wat monumenten bekeken. 'S avonds samen gegeten met een man uit Liverpool. Dag 2 hier kwam Marith ook naar Chiang Mai en samen een ander hostel gezocht en olifantentoer geboekt! Dag 3: scooters gehuurd en naar politiebureau want marit haar telefoon met rijbewijs was gestolen/verloren. Verder de berg op rijden met veel kronkelingen naar de tempel. Op de terugweg meerdere watervallen bekeken en een groot winkelcentrum om een nieuwe mobiel te scoren.

'S avonds de zondagmarkt, waarbij ze de weg afzetten voor verkeer. Erg leuk, erg druk. Sushi, Loempia's en twisted potato gegeten. Heerlijk die kleine porties streetfood en in een tempeltuin vele tafeltjes dus erg gezellig.

Olifanten:
Eerst een stop bij de markt voor vele zakken bananen, daarna 1 uurtje rijden naar de olifanten! De ochtend gebruikt om te leren over de olifanten en welke woorden je kan gebruiken om ze bijvoorbeeld te laten zitten, stoppen, draaien en poot omhoog te doen. Ook erop klimmen en een klein rondje om te wennen. Na de lunch kreeg iedereen zijn olifant en gingen we door de oerwoud om bij een rivier uit te komen en de olifanten te wassen. De rest van de groep ging lopend terug maar omdat wij (Marith en ik) als enige 2 dagen hadden, gingen wij verder op de olifant. Weer eten, want olifanten eten eigenlijk de hele dag door en daarna langs supermarkt en naar onze slaapplaats. Dit schattige hutje lag naast de rivier in een prachtige omgeving. Samen met onze guide een fles rum gehaald en die schoot al lekker op toen om 7 uur een uitgebreide maaltijd kwam. Natuurlijk niet spicy, wat voor mij wel spicy is:p Ook wat zelfgebrouwen whisky gemaakt van rijst gedronken en met een kampvuurtje was het plaatje compleet.

In de ochtend langzaam wakker worden met koffie en toast met roerei. Daarna weer olifantentijd dus in de achterbak van een Pick-up weer terug. Gister had ik een privé olifant genaamd Randwa die we deze middag ook samen zouden krijgen. Een grote olifant die rond de 50 jaar is en heel lief. Alleen de ochtend hadden we samen Jenny, die nog maar 8 jaar was. Deze kleine speelse olifant heeft mij soms wel laten zweten door zo veel te bewegen waardoor ik bang was er af te vallen. Gelukkig met good old Randwa in de middag door de rivier banjeren. Een grote bananenspin gespot, die de olifant gelukkig op de heenweg en terugweg ontweek. Eten is namelijk alles wat ze doen dus elk bosje en boompje heb ik van heel dichtbij gezien. Het ging hierdoor ook langzaam vooruit, soms gewoon een hele boom omtrekken zodat ze weer 3 minuten wat te eten had tijdens het lopen. Randwa weer goed gewassen en toen zat de dag er alweer op. Terug in de hostel lekker gedoucht en uit eten geweest met eerste wijntje in Thailand. In de ochtend werden we alweer half 9 opgepikt voor een dag Thais koken!
Gele curry, kokosmelksoep, Pad Thai gemaakt voor lunch. Daarna siësta in de hangmat en loempia's en banaan in kokosmelk als toetje en weer terug naar de stad. Morgen pakken Marith en ik een busje naar Pai. Dit werd door iedereen aangeraden. Het is een klein plaatje in de bergen bekend bij backpackers voor relaxen en feesten. De afstand is niet zo groot maar doordat de weg er naar toe 762 bochten bevat duurt het wel iets van 4 uur. Ik ben benieuwd....

• 17 December 2014 - 18:47

Tosca:

Hoi Esther, wat leuk om dit te lezen. Dank je wel dat je dat voor ons doet:).
    Zie alweer uit naar de volgende. Geniet er maar weer van xxxxx

• 18 December 2014 - 20:44

Natalie Limmen:

Wat een leuk verslag!!! Het klinkt allemaal schitterend en lekker;)

• 18 December 2014 - 22:52

Vera:

Wat een leuk verhaal heb je geschreven Esther
    En prachtige foto's
    Je ziet en maakt veel mee nog veel plezier
    En ik kijk uit naar je volgende verslag